Daniela_Velica | Data: Duminică, 2020-05-10, 11:11 PM | Mesaj # 1 |
Colonel
Grup: Moderatori
Mesaje: 156
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
| Designul școlii
Un obiect poate fi reprezentat pe o coală de hârtie (considerată un plan) printr-un desen, care poate fi diferit în funcție de direcția din care este privit; desenul obiectului poate fi realizat la dimensiuni mai mici, mai mari sau egale față de cele reale, păstrându-se o anumită proporție între acestea și cele corespunzătoare, din desen. De interes, atunci când se reprezintă obiecte de dimensiuni mari (de exemplu, locuință, școală), sunt cotele de gabarit care se înscriu pe desen.
Lungimea și lățimea școlii au valori maxime, de regulă, de ordinul zecilor de metri, iar pentru înălțimea clădirii aceste valori variază în funcție de numărul de nivele al acesteia, fiind de 4,5–5 m, pentru clădirile cu un nivel. Scara la care este realizat un desen depinde de utilitatea acestuia; cel mai des, pentru școli se realizează reprezentarea în vedere a fațadei pe unde este intrarea principală în clădire, care se face la o scară de micșorare (de exemplu, 1:100; 1:200; 1:500).
Analizați imaginile a și b din manual, pag.79
1. Indicați ce reprezintă desenul din figura b față de cel din figura a. 2. Care sunt cotele de gabarit ale școlii din figura b? Ce sunt cotele de gabarit? 3. Care sunt valorile cotelor de gabarit pentru desenul din figura b reprezentat la scara 1:500?
Planul școlii
Planul scolii arată grafic, micşorate şi orientate după punctele cardinale, încăperile existente în interior, reprezentate prin semne convenţionale. Pentru a realiza planul școlii (sau al clasei) se folosesc unele dintre semnele convenționale care au fost utilizate la reprezentarea planului locuinței (tabelul 1, pagina 50) și, în plus, unele specifice, date în tabelul pag.80. Etape pentru realizarea planului școlii 1. Se identifică forma clădirii și punctele cardinale spre care sunt orientate laturile clădirii. 2. Se măsoară dimensiunile (lungimea și lățime) pereților exteriori (fațadelor) ai clădirii. 3. Se observă și se notează numărul ferestrelor și al ușilor pe fiecare fațadă a clădirii. În interiorul clădirii se identifică încăperile (sală de clasă, laborator, cancelarie, bibliotecă etc.), poziția ușilor și numărul de ferestre al fiecărei încăperi. 4. Se stabilește scara de reprezentare a planului și se trasează conturul exterior al clădirii, folosind semnele convenționale. 5. Se reprezintă pe plan încăperile (săli de clasă, laboratoare, cancelarie etc.), ținând cont că fiecare încăpere are ușă care se deschide spre hol.Școala dată are două laturi: cea mare, orientată est-vest, și cea mică, orientată nord-sud. Latura mare a clădirii are lungimea de 34 m și lățimea de 8 m, iar latura mică are dimensiunile 11 × 8 m. Sălile de clasă și laboratoarele au câte trei ferestre, secretariatul are o fereastră, iar sala profesorală (cancelaria) are 2 ferestre. Pe laturile holului dinspre curtea interioară a școlii sunt în total 12 ferestre și două uși spre această curte; intrarea principală este pe fațada dinspre sud. Planul școlii este reprezentat la scara 1:500. În cazul școlilor cu mai multe nivele, planurile etajelor sunt asemănătoare cu cel al parterului, destinația unor încăperi poate fi diferită.
Desenati figura c. pag.81.
Mesajul a fost editat de către Daniela_Velica - Duminică, 2020-05-10, 11:13 PM |
|
| |