Cornelia_Neagu | Data: Luni, 2020-05-18, 8:20 AM | Mesaj # 1 |
Maior
Grup: Moderatori
Mesaje: 94
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
| Raspundeti la întrebări: -Ce este școala? -Ce funcție are școala?
Spațiile care intră în alcătuirea școlii au diferite funcții. În funcție de modul de dispunere a spațiilor există următoarele sisteme (elevii deschid fișierul “Sisteme” și observă în care din aceste categorii se încadrează școala noastră, notând pe caiete Dispunerea în plan a corpurilor care alcătuiesc construcția unei școli se poate realiza în următoarele sisteme: – pavilionar, adică format din mai multe corpuri de clădire, independente, fiecare cu funcție distinctă; – tentacular, care este format din mai multe corpuri cu funcții distincte, legate între ele, cu o bună circulație prin interiorul clădirii; – monobloc este cel mai modern sistem, cu o singură clădire, formată din parter și două sau trei etaje. 1. PAVILION 2. TENTACULAR 3.MONOBLOC
În funcție de modul de dispunere a sălilor pentru învățământ (săli de clasă, laboratoare, cabinete specializate etc.) față de hol (coridor), există două scheme funcţionale: – sistemul cu simplu tract, în care sălile de învățământ sunt dispuse pe o singură latură a coridorului; – sistemul cu dublu tract, în care sălile sunt dispuse pe ambele laturi ale holului. – precizați care este modul de dispunere a corpurilor din care este formata scoala voastră, din ce tip face parte? – analizați planul școlii voastre, realizat la lecția anterioară, și numiți schema funcțională în care este inclusă.
Spațiile care intră în componența unei școli sunt:
1.Spații pentru învățământ: -săli de clasă -laboratoare -cabinete specializate 2.Spații pentru educație fizică și sport:- sala de sport -vestiare 3.Spații pentru deservire generală: -bibliotecă -grup sanitar 4. Spații pentru profesori și administrație:- sala profesorală - director - secretariat 5.Spații pentru recreație 6.Spații pentru acces și circulație interioară: -holuri - coridoare 7.Spații exterioare: -teren de sport - spații plantate
Indicati locul unde se află acestea în școala noastră.
Scrie pe caietul tău: 1. Diferențele dintre o vedere a școlii și planul ei. 2. Semnul convențional pentru perete folosit la realizarea planului clasei la scara 1:20 și la scara 1:200. 3. Diferențele dintre sistemul tentacular și cel cu dublu tract, privind construcția unei școli. 4. Două asemănări şi două deosebiri între şcoală şi casă (locuinţă). 5. Cotele de gabarit ale şcolii al cărei plan este dat la pagina 81. 6. Clădirea unei şcoli are corpurile dispuse în sistem monobloc şi schema funcţională este cu simplu tract; caracterizează construcţia acestei şcoli. 7. Într-o şcoală, toate uşile sălilor de clasă se deschid spre coridor şi nu spre interiorul sălilor. Justifică această situaţie.
|
|
| |