Matematica
|
|
Anisor_Stanculescu | Data: Marţi, 2020-03-24, 0:34 AM | Mesaj # 1 |
Sergent
Grup: Moderatori
Mesaje: 28
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
| "Victoriile adevărate nu sunt ale celor puternici, ci ale celor perseverenţi." Exercițiul 1: Calculați:
a) -15 +4=
b) -12-6+8=
c) 13-20-18+6=
d) 17-(+19)=
e) -30+(-3)-(-13)=
Rezolvare:
a) -15+ 4=-11 Dacă numerele au semne diferite păstrez semnul de la numărul cel mai mare și între numere efectuez operația de scădere.
b) -12-6+8= Calculez primele două numere în ordinea în care sunt scrise. Pentru că primele două numere au același semn, păstrez semnul și între numere efectuez operația de adunare. Astfel obțin :
-12-6+8=- 18+8=
Pentru că numerele au semne diferite păstrez semnul de la numărul cel mai mare și între numere efectuez operația de scădere. Astfel obțin :
- 18+8=-10
c) 13-20-18+6-4+15= Pentru că în fața numărului 13 nu este nici un semn asta înseamnă că este semnul +.
+13-20-18+6-4+15=
Efectuez calculele în ordinea în care sunt scrise. Pentru că primele două numere au semne diferite păstrez semnul de la numărul cel mai mare și între numere efectuez operația de scădere. Astfel obțin :
-7-18+6-4+15=
Pentru că primele două numere obținute au același semn, păstrez semnul și între numere efectuez operația de adunare. Astfel obțin :
-25+6-4+15=
Pentru că următoarele două numere obținute au semne diferite păstrez semnul de la numărul cel mai mare și între numere efectuez operația de scădere. Astfel obțin :
-19-4+15=
Pentru că următoarele două numere obținute au același semn, păstrez semnul și între numere efectuez operația de adunare. Astfel obțin :
-23+15=
Pentru că următoarele două numere obținute au semne diferite păstrez semnul de la numărul cel mai mare și între numere efectuez operația de scădere. Astfel obțin :
-23+15=-8
d) (-30)+(-3)-(-13)= Pentru că primele două numere obținute au același semn, păstrez semnul și între numere efectuez operația de adunare. Astfel obțin :
(-30)+(-3)-(-13)=(-33) -(-13)
Observ că în fața lui 13 am două semne -(-13). Mai întâi reduc la un singur semn aplicând regula : (-)ori(-)=+. Astfel obțin:
(-33)-(-13)=(-33)+13=
Pentru că următoarele două numere obținute au semne diferite păstrez semnul de la numărul cel mai mare și între numere efectuez operația de scădere. Astfel obțin :
(-33)+13=-20. Exercițiul 2: Să se efectueze:
a) 7-[3-(10-15)]=
b) -36 + { -2+[6+(-18-16)] }=
Rezolvare:
a) 7-[3-(10-15)]= Mai întâi rezolvăm paranteza rotundă. Astfel obținem:
7-[3- (-5)]=
Pentru că în paranteza pătrată avem două semne succesive mai întâi stabilim semnul în paranteza pătrată. Știm că (-)ori(-) =+ și transform paranteza pătrată în paranteză rotundă astfel obținem:
7-[3- (-5)]=7-(3+5)=7-8=-1
b) -36 + { -2+[6+(-18-16)] }= Efectuăm calculele din paranteza rotundă. Astfel obținem:
-36 + { -2+[6+(-34)]}=
Stabilim semnul în paranteza pătrată tinând cont de regula (-)ori (+)= (-). În același timp transform paranteza pătrată în rotundă și acolada în pătrată. Astfel obținem:
-36+ [ -2+(6-34) ]=
Efectuăm calculele din paranteza rotundă. Astfel obținem:
-36+ [ -2+(-28)]=
Stabilim semnul în paranteza pătrată tinând cont de regula (-)ori (+)= (-). În același timp transform paranteza pătrată în rotundă. Astfel obținem:
-36+( -2-28 )= -36+( -2-28 )= -36+ (-30)=-36-30=-66
PS: Dragul meu părinte am pregătit si o Fișă de lucru cu Exerciții Ușoare la Adunarea și Scăderea Numerelor Intregi pentru copilul tău, pe care o gasești aici: Fisa de lucru Adunarea numerelor intregi
Mesajul a fost editat de către Anisor_Stanculescu - Marţi, 2020-03-24, 0:39 AM |
|
| |
silviutilmaciu10 | Data: Miercuri, 2020-03-25, 9:56 PM | Mesaj # 2 |
Soldat
Grup: Utilizatori
Mesaje: 10
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
| 1 a) –15+4=–11 b) –12–6+8=–18+8=–10 c) +13–20–18+6–4+15=–7–18+6–4+15 –25+6–4+15=-23+15=–8 d) (–30)+(–3)–(–13)=(–33)–(–13) (–33)–(–13)=(–33)+15=(–33)+13=–20
2 a) 7–[3–(–5)]=7–(3+5)=7–8=–1 b) –36+{–2+[6+(–18–16)]}= –36+[–2(6–34)]= –36+[–2+(–28)]= –36+(–2–28)=–36+(–2–28)= –36+(–30)=–36 –30=–66
|
|
| |
Anisor_Stanculescu | Data: Miercuri, 2020-03-25, 10:46 PM | Mesaj # 3 |
Sergent
Grup: Moderatori
Mesaje: 28
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
| Exercitiul 1.C) -25+6=-19, nu ai respectat ordinea, dar rezultatul este bun Ai facut +6-4=+2, dar e ok, bravo la d) ai grija la transcriere, ai pus 15 in loc de 13, dar ai corectat, este bine. La 2. este foarte bine. Din fisa de lucru atasata nu ai lucrat nimic. La finalul lectiei, este un simbol de agrafa de birou, dai click si descarci fisa de lucru, cea scrisa cu mov. Felicitari pentru parcurgerea lectiei, se pare ca ai inteles! Bravo!
|
|
| |
bobeleacandreea | Data: Joi, 2020-03-26, 3:10 PM | Mesaj # 4 |
Soldat
Grup: Utilizatori
Mesaje: 14
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
| Ex:1 Calculați: a) -15+4=-11 b) -12-6+8=-18+8=-10 c) +13-20-18+6=-7-18+6=-25+6=-19 d) 17-(+19)=17+(-19)=-2 e) (-30)+(-3)-(-13)=(-33)-(-13)=-33+(+13)=-20
Ex:2 Sa se efectueze: a) 7-[3-(10-15)]=7-[3-(-5)]=7-(3+5)=7-8=-1 b) -36+{-2+[6+(-18-16)]}= -36+{-2+[6+(-34)]}= -36+[-2+(6-34)]= -36+[-2+(-28)]= -36+(-2-28)=-36+(-30)=-66
|
|
| |
roleagabi211 | Data: Miercuri, 2020-04-01, 8:20 PM | Mesaj # 5 |
Soldat
Grup: Utilizatori
Mesaje: 3
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
| Ex-1
a) -15+4= 11 b) -12-6+8= -10 c) 13-20-18+6= -19 d) 17-(+19)= -2 e) -30(-3)-(-13)= -20
Ex-2
a) 7-[3-(10-15)]= +5 b) -36+{-2+[6+(-18-16)]}= -66
|
|
| |
gabrielafloria824 | Data: Miercuri, 2020-04-22, 4:34 PM | Mesaj # 6 |
Soldat
Grup: Utilizatori
Mesaje: 5
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
| Ex1 a) =-11 b)=10 c)=-19 d)=-2 e)-26
Ex2 a)=-1 b)=-66
|
|
| |