[ Mesaje noi · Membrii · Regulamentul forumului · Căutare · RSS ]
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Lb. rom. - Cerere
Adina_UrseData: Marţi, 2020-05-26, 11:19 AM | Mesaj # 1
Colonel
Grup: Moderatori
Mesaje: 183
Reputaţie: 0
Status: Neconectat


Pentru unii dintre noi, în fiecare an se termină școala. Și, apoi, trebuie să ne angajam. Dar ne trezim că trebuie să scriem o cerere de angajare. Dar cum s-o scriem? Sau, mai apoi, o cere de concediu la Șefu’. Sau ne trebuie o cerere la Primarie pentru o problemă urgentă.

În primul rând, cand scriem o cerere, aceasta devine un document oficial, așa că trebuie să-i acordam puțina atenție:

O cerere reprezintă o solicitare formulată în scris și nu trebuie să fie nici prea scurtă, dar nici prea lungă, mai exact ne trebuie doar o foaie de hârtie format A4, obișnuită. Se poate scrie de mână sau la calculator.

Așezarea în pagină: de preferință, cât mai bine centrat în mijlocul paginii. Dar obligatoriu se lasă 2 cm de la marginea din stanga paginii (pentru găurile din dosar) și 5-6 cm. de la marginea de sus a paginii, pentru a lăsa loc să scrie rezoluția cel căruia i-am adresat cererea.

Începem să scriem cererea (la 5-6 cm. de sus) cu formula de adresare către cel căruia îi scriem, cu majusculă și centrat: Domnule Director, sau Domnule Primar, urmată de virgulă.

De remarcat faptul că la anumite meserii sau funcții nu prea există forme consacrate de feminin, sau invers, de masculin, după cum s-a împământenit obiceiul în mentalitatea noastră că anumite meserii sunt făcute numai de barbați sau numai de femei. De exemplu, numai masculine: primar, administrator, mecanic, pilot, colonel, redactor, medic, sau invers, numai feminine: învatatoare, educatoare, bonă, menajeră, cameristă.

La funcții înalte, ambasador, ministru, președinte s-a convenit păstrarea numai a formei de masculin și se spune, de exemplu, Doamna Ministru. Dar la funcția de director, unde activează și bărbați și femei, se poate spune, fară a greși, și Doamna Directoare.

Primul aliniat (la 2 cm. de la stânga) introduce autorul cererii si datele sale de identificare, cu formula Subsemnatul sau Subsemnata (adică, cel sau cea care semnează dedesubt), urmat de numele complet, încadrat între virgule:

Subsemnatul, (prenumele si numele),

Identificarea: dacă scrieți la o instituție la care nu lucrați în ea (Primărie, Minister), vă identificați cu actul de identitate, buletin, carte de identitate, pașaport și cu adresa unde locuiți, stradă, număr, bloc, apartament, oraș/sat, comună, județ,

posesor al cărții de identitate seria....., număr......, eliberată de.........., la data de......, domiciliat în.......,

Dacă scrieți unei persoane din cadrul instituției/firmei în care lucrați, vă identificați doar cu funcția și locul de muncă din cadrul unității respective:

Economist în cadrul Serviciului de vânzari,

Urmează, în același paragraf, formularea cât mai scurtă și clară a solicitarii, introdusă printr-o formulă de politețe:

Vă rog să(-mi) aprobați (efectuarea unei acțiuni - concediu)/Vă rog să dispuneți eliberarea unui document (adeverințe) (ce vreti Dumneavoastră să obțineți)

Și, eventual, motivul, dacă nu este destul de clar și trebuie prezentat.

Se pot adăuga anumite detalii legate de obiectul cererii, într-un paragraf nou, introduse prin:

Menționez că...

Și dacă argumentele sunt forte, atunci, mai apasat, prin:

Precizez că...

În al treilea paragraf se va scrie o formulă de mulțumire și încheiere:

Vă mulțumesc/Vă mulțumesc anticipat/Cu respect,

Urmează semnatura, la 2-3 cm. sub ultimul rând, către marginea din stânga textului și data, în partea dreaptă, în linie cu semnatura. Indiferent dacă cererea a fost scrisă de mână sau la calculator, semnatura este de măna.

Pe ultimul rând, cam la 1-2 cm. de la marginea de jos a foii, se scrie cui adresați cererea:

Domnului Director/Doamnei Directoare (aceeași formulă ca la început) al/a (numele instituției/firmei)

Iată cum ar trebui să arate o cerere completă:



Domnule Director,



Subsemnatul, Daniel Diaconescu, Economist în cadrul Serviciului de vânzari, vă rog să-mi aprobați eliberarea unei adeverințe din care să rezulte că sunt salariat și că firma a plătit contribuțiile pentru asigurările de sănatate.

Mentionez că aceasta îmi este necesară pentru înscrierea copilului la medicul de familie.

Vă multumesc,



(Semnatura)

Temă :
De transcris noțiunile.
 
burtansebastian1Data: Marţi, 2020-05-26, 7:29 PM | Mesaj # 2
Sergent
Grup: Utilizatori
Mesaje: 26
Reputaţie: 0
Status: Neconectat
,
Ataşamente: 6609525.jpg (235.3 Kb)
 
  • Pagina 1 din 1
  • 1
Căutare: